כולנו מכירים את הביטוי "לא כל מה שנוצץ זהב" וכולנו רואים את עצמנו בתור צרכנים נבונים שלא נופלים בפח ובטח שלא הולכים שלל אחר כל מבצע. במיוחד כאשר מדובר על מבצעי רכב, נדרשת זהירות מרובה ולא התלהבות שתוביל בטעות לרכישה חפוזה שלא תשרת את הצרכים שלכם. על פי הסטטיסטיקה כשני שליש מכל הגברים מאוהבים במכוניות, לכן פיתוי בצורת מבצע יכול להשפיע על הרציונאל ועל כל שיקולי הדעת באשר יהיו. מסיה זו, כשאתם נחשפים למצבעי הרכב הנראה לכם משתלמי מדיי, חשוב לבדוק ממה נובע המבצע ומה בדיוק הוא מציע.
כיצד נוצרים מבצעי רכב
על פניו, רכב הוא לא מוצר צריכה שטבעי הוא שיהיה עליו מבצע. לפעמים מבצעי רכב נובעים מחיסרון כלשהו בדגם הרכב, מחוסר ביקוש לדגם מסוים, על מנת להגדיל את המכירות ולהיפטר מהמלאי לקראת סוף השנה האזרחית או מכך שהמחיר הראשוני שנקבע על ידי היבואן גבוהה מדיי עבור השוק המקומי. נכון שבמקרים מסוימים המבצע נועד על מנת לרצות את הקונה, אך עדיין נדרשת בדיקה מאוד מדויקת לפני קבלת ההחלטה. חשוב במיוחד לבדוק את רשימת האביזרים שאתם מקבלים ברכישת רכב חדש במבצע וגם לבדוק האם היו פרסומים על בעיות בדגם שמוצע עליו מבצע. כדאי גם לבדוק מהי תקופת ההמתנה לרכב שבמבצע והאם המבצע מציע גם מימון או שהוא מצריך תשלום במזומן.
גם כשיש מבצע חשוב לבצע השוואה בין דגמים שונים של אותו היצרן
לפני שמתלהבים ממה שמציעים מבצעי רכב, מומלץ לבצע השוואה בין דגמים שונים של אותה יצרנית הרכב ובין רכבים של יצרנית אחרת השייכים לאותה הקטגוריה. הבדיקה גם צריכה לקחת בחשבון את מחיר המבצע של הרכב לעומת מחיר אותו הדגם רק של השנה שעברה. בדיקות אלו יסייעו לכם להבין את הכדאיות האמיתית של המבצע המוצע על ידי היבואנית.
אמיר רשף - מייסד ומנכ"ל משותף
SOL e-Marketing